جدیدترین رویدادهای مرکز رشد
مدیریت تجاری سازی و بازاریابی

از آنجا كه گذر از مسير تجاري‌سازي ، فرآيندي پيچيده ،  پرهزينه ، زمان‌بر و نيازمند خدمات متنوع می باشد،  بنابراين ، شركت‌های دانش بنیان و هسته های فناور براي پيمودن اين مسير، همواره با دشواري‌هاي زيادي روبرو می باشند. با توجه به پذیرش و استقرار واحدهای فناور در مرکز رشد فناوری رازی ، و نیاز این واحدها به پشتیبانی و خدمات بازاریابی ، مدیریت بازاریابی و تجاری سازی مرکز رشد در راستاي فراهم آوردن زمينه هاي تحقق اين نياز نسبت به ارايه خدمات تجاري‌سازي در راستای اهداف ذیل ایفای نقش می نماید.

اهداف

  • تأمين بخشي از نيازهاي شركت‌هاي دانش بنيان به خدمات ايده تا بازار
  • تحريك تقاضا و ايجاد بازار براي خدمات تجاري‌سازي
  • پشتيباني از تاسيس و كمك به افزايش تعداد شركت‌هاي مشاوره خدمات تجاري­سازي
  • هدفمندسازي منابع حمايتي مرکز رشد از شرکت ها دانش بنیان مستقر
  • كمك به ارتقاء سطح كارايي شركت‌هاي دانش بنيان مستقر
  • تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش‌های تحقیقاتی و تولیدی خدماتی جامعه
  • افزایش قدرت رقابت و رشد سطح فناوری شرکت‌های دانش بنیان و صنایع منطقه
  • کمک به جذب دانش فنی و سرمایه‌های بین‌المللی و داخلی

خدمات :

  •  فراهم سازی و ایجاد زمینه جهت تجاري كردن دستاوردهاي تحقيقاتي واحدهای فناور
  • هماهنگی با سازمان ها، موسسات تولیدی، صنعتی و تحقیقاتی و اشخاص حقیقی اعم از داخلی و یا خارجی به منظور جلب سرمایه گذاری و جذب کمک های مالی -فنی و انتقال فناوری و هدایت آنها به سوی موسسات مستقر در مرکز رشد
  • فراهم سازی زمینه معرفی محصولات و  خدمات واحد های فناور در نمایشگاه های ملی، منطقه ای و بین المللی 
  • برپایی نمایشگاه های تخصصی
  • اخذ استاندارد، مجوز،‌ تأييديه و گواهي (داخلي يا بين ­المللي)
  • تحليل فناوري و بازار
  • تبليغات و بازاريابي ( داخلي و بين‌المللي ) منجر به عقد قرارداد فروش
  • تهيه طرح توجيهي، مطالعه امكان­سنجي و طرح كسب‌وكار
  • بازرگاني خارجي و امور گمركي منجر به عقد قرارداد فروش