از آنجا كه گذر از مسير تجاريسازي ، فرآيندي پيچيده ، پرهزينه ، زمانبر و نيازمند خدمات متنوع می باشد، بنابراين ، شركتهای دانش بنیان و هسته های فناور براي پيمودن اين مسير، همواره با دشواريهاي زيادي روبرو می باشند. با توجه به پذیرش و استقرار واحدهای فناور در مرکز رشد فناوری رازی ، و نیاز این واحدها به پشتیبانی و خدمات بازاریابی ، مدیریت بازاریابی و تجاری سازی مرکز رشد در راستاي فراهم آوردن زمينه هاي تحقق اين نياز نسبت به ارايه خدمات تجاريسازي در راستای اهداف ذیل ایفای نقش می نماید.
اهداف
- تأمين بخشي از نيازهاي شركتهاي دانش بنيان به خدمات ايده تا بازار
- تحريك تقاضا و ايجاد بازار براي خدمات تجاريسازي
- پشتيباني از تاسيس و كمك به افزايش تعداد شركتهاي مشاوره خدمات تجاريسازي
- هدفمندسازي منابع حمايتي مرکز رشد از شرکت ها دانش بنیان مستقر
- كمك به ارتقاء سطح كارايي شركتهاي دانش بنيان مستقر
- تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخشهای تحقیقاتی و تولیدی خدماتی جامعه
- افزایش قدرت رقابت و رشد سطح فناوری شرکتهای دانش بنیان و صنایع منطقه
- کمک به جذب دانش فنی و سرمایههای بینالمللی و داخلی
خدمات :
- فراهم سازی و ایجاد زمینه جهت تجاري كردن دستاوردهاي تحقيقاتي واحدهای فناور
- هماهنگی با سازمان ها، موسسات تولیدی، صنعتی و تحقیقاتی و اشخاص حقیقی اعم از داخلی و یا خارجی به منظور جلب سرمایه گذاری و جذب کمک های مالی -فنی و انتقال فناوری و هدایت آنها به سوی موسسات مستقر در مرکز رشد
- فراهم سازی زمینه معرفی محصولات و خدمات واحد های فناور در نمایشگاه های ملی، منطقه ای و بین المللی
- برپایی نمایشگاه های تخصصی
- اخذ استاندارد، مجوز، تأييديه و گواهي (داخلي يا بين المللي)
- تحليل فناوري و بازار
- تبليغات و بازاريابي ( داخلي و بينالمللي ) منجر به عقد قرارداد فروش
- تهيه طرح توجيهي، مطالعه امكانسنجي و طرح كسبوكار
- بازرگاني خارجي و امور گمركي منجر به عقد قرارداد فروش